Département des études anglaises
شعبة الدراسات الإنجليزية
dep.ang@flbenmsik.ma |
LAHLOU KHALID |
BENNANI SAIDA |
BENZIDAN MOHAMED |
BERRADA KHALID |
BNINI CHAKIB |
BOUDLAL ABDELAZIZ |
EL AZHAR SAMIR |
EL GHARIB EL AMRANI MOUNIA |
EMBAREK JAMILA |
HARRIZI MERIEM |
JAAFARI TAOUFIK |
KANDOUSSI MOHAMMED |
LOUTFI AYOUB |
MOUMINE MOHAMED AMINE |
RGUIBI SAMIRA |
RACHID BENFARES |
SYAD MOHAMED SGHIR |
ZAIDOUNE SAID |
Semester 1
Reading Comprehension and Précis 1
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:This module introduces the student to comprehension skills in English. It trains the student in reading and understanding different structures of meaning, style features, lexis, and logic of construction. In conjunction with the comprehension course, this course trains the students to present précis of the texts studied. The précis exercises would start with summarizing a paragraph, moving steadily toward the short essay. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Paragraph Writing
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:The objective of this module is to teach students the proper way to write a paragraph i. define what a paragraph is, and list the main parts of a paragraph, | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Grammar 1
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:This course introduces the student to the basics of English grammar, the mechanics of sentence logic in English, and the connection between grammar and cultural meaning. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Spoken English
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:The key objective of this course is the significant improvement of students’ speaking skills. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Guided Reading
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:The course aims at familiarizing the students with literature through reading, understanding and commenting on different literary works, be they novels dramas or short stories. The students are also taught how to take notes and write literary summaries. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Study Skills
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:To train students in essential academic and other related learning skills within the context of their course of study • to facilitate students’ understanding of learning development as an evolving process rather than something which is accomplished within a single session or even a series of sessions; • to train students to evaluate their own needs and achievements more capably; • to enable students to become more self-managing and self-reliant, capable of taking responsibility for their own learning and addressing their own learning needs; • to encourage students to appreciate proactive learning – rather than to see themselves as semi-passive recipients of information and feedback. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Langues I
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:1/ Objectifs généraux – Ces enseignements permettront de développer les compétences langagières des étudiants afin de : Faciliter leur intégration à l’université Lutter contre l’insécurité linguistique qu’ils ressentent en S1, ce qui entraine abandon, décrochage et échec Favoriser la réussite de leurs études – L’adoption du e-learning permettra en outre de faire face à la massification et de répondre de façon précise aux attentes et besoins des étudiants. 2/ Objectifs spécifiques Ce module vise à aider les étudiants à : – Acquérir les savoir-faire communicatifs, linguistiques, discursifs et universitaires dont ils auront besoin pour réaliser les tâches qu’on attend d’eux ; – Comprendre les points essentiels des documents de leur domaine de spécialité ; – Comprendre des instructions et des consignes qui leur sont adressées ; – Développer de bonnes habitudes de l’écoute active ; – Communiquer de manière cohérente; – Acquérir des stratégies pour la production orale et écrite. Acquérir des compétences interculturelles leur permettant d’entrer pleinement dans l’univers culturel pour comparer et discuter des aspects scientifiques, culturels, juridiques ou sociaux. | |
Descriptifs:Descriptifs des modules langue : Filières Lettres et Sciences Humaines | |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Semester 2
Reading Comprehension and Précis 2
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:The purpose of this course is to ensure that students can now handle comprehension passages which are longer and of a greater difficulty than in S1. Greater emphasis will be laid upon active comprehension and re-employment of vocabulary and precis-writing. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Composition 1
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:The objective of this module is
The focus will be more on the activity of writing than on theoretical lecturing. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Grammar 2
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:This The student studies the rules of English grammar in more depth. Focus is on more complicated sentence structures and logic in English, and the connection between grammar, tense/time, and cultural meaning. Drilling will be in generating complex sentences with multiple tenses and sophisticated punctuation. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Oral Communication
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:This module aims at consolidating the listening and speaking skills of the student. The student is trained in debating, addressing larger crowds, and the ability to decipher different accents in English. Other skills are brought into play here: grammar, speaking comprehension, and listening skills. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Readings in Culture
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:This course helps the student read critically by asking pertinent questions about a text, by recognizing assumptions and implications, and by evaluating ideas. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Business Communication
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:The aim of this course is to help the student understand the fundamental principles of effective business communication. The student learns to organize and express ideas in writing and speaking to produce messages suitably tailored for the topic, objective, audience, communication medium and context; and demonstrate clarity, precision, conciseness and coherence in his use of language. | |
Descriptifs:
| |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |
Langues II
Volume horaire: 45 hours | |
Objectifs:1/ Objectifs généraux – Ces enseignements permettront de développer les compétences langagières des étudiants afin de : Faciliter leur intégration à l’université Lutter contre l’insécurité linguistique qu’ils ressentent en S1, ce qui entraine abandon, décrochage et échec Favoriser la réussite de leurs études – L’adoption du e-learning permettra en outre de faire face à la massification et de répondre de façon précise aux attentes et besoins des étudiants. 2/ Objectifs spécifiques Ce module vise à aider les étudiants à : – Acquérir les savoir-faire communicatifs, linguistiques, discursifs et universitaires dont ils auront besoin pour réaliser les tâches qu’on attend d’eux ; – Comprendre les points essentiels des documents de leur domaine de spécialité ; – Comprendre des instructions et des consignes qui leur sont adressées ; – Développer de bonnes habitudes de l’écoute active ; – Communiquer de manière cohérente; – Acquérir des stratégies pour la production orale et écrite. Acquérir des compétences interculturelles leur permettant d’entrer pleinement dans l’univers culturel pour comparer et discuter des aspects scientifiques, culturels, juridiques ou sociaux. | |
Descriptifs:Descriptifs des modules langue : Filières Lettres et Sciences Humaines | |
Evaluation:Contrôles continus 50%, contrôle final 50% |